Dressyr torsdag 29 maj

Ridlärare: Therese

Elever: Lisa-Charbi, Birgitta-Saleta, Cecilia-Wernezia, Frida-Jack och jag-Lucky


Vi tränade på att korta och länga steg idag, använde lite bommar. Det gick ganska kasst. När vi skulle korta galoppsprången mellan två bommar som jag och Lucky normalt hade sju språng emellan tänkte jag att jag skulle få in elva. Jag fick inte in mer än åtta... Tyvärr fick vi inte så många försök, hade kanske klarat det efter ett tag...

Jag längtar förresten tills Lucky har blivit kollad i munnen. Jag tror ju att han har ont i munnen och det är svårt att veta hur jag ska göra det minst otrevligt för honom. Kan ju be att få rida någon annan häst men då kommer ju någon annan rida Lucky ändå så.. Det lär inte göra så stor skillnad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0