"Passage" med Carezo tisdag 3/6

Åkte till Carezo. Han kom fram till mig frivilligt idag :) 

Red ut med Iréne & Dorett. En bit bort och hem hade vi sällskap av Gunn och Payan som körde. Eller Gunn körde och Payan drog vagnen.

Carezo blev lite rädd för en hund en gång men det gick bra. Vi skrittade och galopperade uppför en rätt brant backe. Jag blev förvånad över att Carezo faktiskt gick med på att galoppera där ;)

På hemvägen väntade vi på Payan och då blev Carezo alldeles knäpp. Jag tror inte att han såg att det var Payan, han såg väl bara något stort som skramlande närmade sig... Han började galoppera lite halvfort medan jag bromsade och försökte hindra honom från att öka farten. Iréne sa till mig att svänga uppför en backe och där var det massa hästar i hagar och de blev helt upphetsade. Fick Carezo till trav uppför backen, en trav som var mycket svår att rida lätt på. Höga, luftiga, kraftfulla steg men inte så mycket framåt. Även när vi vände ner gick han i detta passageliknande läge... När vi gick in bakom vagnen istället för framför lugnade Carezo äntligen ner sig... Jag blev lite nervös att han skulle dra innan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0