Uteritt i sommarsol 7/6

Red ut på Lucky med Stina & Saleta, Lisa & Charbi och Jennie & Castor.

Vi red bort mot Myran och sedan efter grusvägen så vi kom tillbaka vid Torget. Jag satt och red (eller försökte rida) öppna och sluta med Lucky. Ville repetera lektionen från dagen innan! Jag tror faktiskt vi fick till några steg öppna ibland men det gick lite sämre med slutan.

När vi skulle galoppera fattade jag galopp på samma sätt som jag gjorde med Yaga men jag misstänker att jag gav en lite för kraftig hjälp för Lucky började nästan bocka. Men faktiskt så fick jag varje gång den galopp som jag bad om, och inte högergalopp hela tiden, som det annars lätt blir ute.

När vi skulle trava på hemvägen så red jag också lite försök till öppna och fick till jätteläcker trav. Alltså, det är inte säkert att det såg snyggt ut men han travade kraftfullt framåt (vilket han verkligen inte brukar göra på dressyren... eller hoppningen för den delen). Det kändes som om han arbetade på ett relativt bra sätt. Med relativt menar jag att det skulle kunna vara ännu bättre.

När vi var i Kappelshagen så hoppade vi över en liten gren (cirka 20 cm, tror inte att det var otillåtet :) +galopperade runt lite.

Lucky är snäll och lugn, men okej pigg ändå, knappast het. Det var trevligt att ha Castor och Jennie med oss för det gjorde att vi inte fastnade någonstans. Castor går liksom bara på. Hoppas det smittar av sig till de andra hästarna. I allafall jag och Lisa tycker det skulle vara fel av oss att rappa till med spö när våra hästar "växer fast". Anledningen till att de gör det är ju att de inte helt och fullt litar på att den där uppe på ryggen fixar situationen. Det är bättre att vi lär oss mer och tar hjälp av tryggare ekipage medans :)

Mycket nöjd med Lucky denna tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0