Hemmatävling 25/5

Jag funderade på att inte skriva något om denna tävling då den gick rätt så dåligt. Sedan insåg jag att det nog kan vara bra att skriva om misslyckade tävlingar också. En anledning till att jag har den här bloggen är ju att jag ska fundera på vad jag kan göra bättre i ridningen.

Jag tror att jag hade lite bristande koncentration igår. Vet inte riktigt varför. Ska försöka träna konditionen nu när jag *pepparpeppar* är fri från förkylningen.

I 0, 90 meter så hoppade vi fas 1 felfritt. Vi stannade på andra hindret i fas 2. Glömde jag att driva? Blev det för dålig väg? Vi red på igen och då hoppade han (Lucky) men jag hamnade något efter i språnget och (ve och fasa) jag tror jag gav honom ett litet ryck i munnen. Tror att det störde mig enormt mycket och var anledningen till att vi stannade två gånger på nästa hinder. Summa kardemumma: 0+ute, 9:a av 18. (Ingen placering då förstås).

I 1, 00 meter så hoppade vi 1 och 2 utan problem. På trean, en vit och orange oxer med en grind tvekade Lucky jättemycket (??????) så där blev språnget lite rakt upp, jag tror vi kom rätt nära hindret. Efter hindret tappade jag ena stigbygeln och Lucky började studsa så jag tappade balansen och blev tvungen att lägga en volt åt fel håll och korsa mitt spår. Vi hoppade fyran, målad "sten"mur utan problem. På femman kom vi för långt ifrån och då stannade Lucky. Sedan är det möjligt att jag fick hjärnspöken för han stannade igen. Så vi blev uteslutna där...

Tänker inte tänka så mycket på den här tävlingen, kanske lära något av mina misstag bara.

Hmm.. jag tror att jag kanske:

*slutade rida när jag tyckte vi var på väg att komma fel (tänk inte så mycket utan lite på att det går bra ändå)

*blev distraherad av "vänner och bekanta" (försök behålla fokus, de blir nog inte sura ;P)

*tappade självförtroende efter första stoppet/krånglet (glöm misstaget och låtsas att det inte har skett (men glöm inte hoppa hindret! :D))

*tänkte på att det var varmt

*tänkte på att jag inte kände mig tävlingsladdad

Nu är detta bara gissningar på vad det kan ha varit så det är inte ens säkert att det här stämmer *s*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0